Digitalisaation tulevaisuus
Muuttuva maailma pitää sisällään uutta opittavaa. Sen mukana tulee kuitenkin mahdollisuuksia joita ei kannata pelätä!
Palveluiden digitalisointi on suoraa jatkumoa kuluttajien ostokäyttäytymiseen ja kulttuuriin. Kun lähes kaikilla on jo älypuhelin, on palveluntarjoajan sujuvampaa ja helpompaa viedä palvelut verkkoon. Yleensä perinteisiä tapoja käyttää palveluja ei lopeteta ilman kohtuullista siirtymäaikaa, esimerkiksi pankkipalveluiden digitalisaatio on edennyt jo yli parikymmentä vuotta.
Kuluttajille on jo muodostunut uusia odotuksia palveluiden ja tuotteiden suhteen, digitalisaatio on helpottanut elämää. Silti edelleen on toimialoja, jotka eivät täysin hyödynnä uusia teknologioita. Lähivuosina tullaan näkemään, kun lisää perinteisiä aloja omaksuu digitalisaation hyödyt ja luo sen avulla uusia tuotteita ja palveluita. Liiketoiminta tulee kansainvälistymään yhä nopeammin. Myös julkiset palvelut siirtyvät pikkuhiljaa verkkoon.
Tulevaisuus on digitaalinen, mutta sitä ei tarvitse pelätä. Yksi digitalisaation ilmenemistä on juuri se, että vaikuttaminen sähköisten kanavien kautta on helppoa. Palaute auttaa palveluiden suunnittelijoita ottamaan huomioon käyttäjien toiveet. Jos haluat vaikuttaa siihen, miten digitalisaatio etenee, ole aktiivinen ja anna mielipiteesi. Klik!
Tutki aihetta lisää
Kiitos tuestanne

